zz11

Du har garanteret på et eller andet tidspunkt, i dit liv haft en eller anden form for smerte. Det kan være en dårlig skulder, dårlig ryg, brækket arm eller ondt i knæet. Der findes mange smerter hos os mennesker. Nogle gange er de fysiske smerter, udviklet af psykiske smerter. Det kan godt lyde lidt voldsomt, men den er god nok. Tænk lige over det, og mærk efter. Hvis du er inde i en smertefri periode nu, er du garanteret også inde i en glædesperiode, og omvendt har du mange smerter, er dit humør heller ikke det bedste lige for tiden.

Slip helt eller delvist for dine smerter

Selvfølgelig kan smerter også være der, fordi vi i virkeligheden har rigtigt ondt. I de fleste tilfælde, kan man træne sig ”rask” og slippe for smerter. Dog er der stadig nogle, som ikke vil tro på denne teori. Det er også en strategi der kræver vilje. Hvis ikke du vil give det en chance over en længere periode, hjælper det ikke. For at se og mærke forskellen bør du træne i minimum 3 måneder 3-4 gane om ugen.

Der findes flere træningsformer mod smerter i kroppen:

  • Yoga
  • Gymnastik
  • Styrketræning
  • Svømning

Hvis det er psykiske smerter der har udviklet sig til fysiske smerter, bør du…

Overveje yoga. Yoga er en træningsform der for alvor er trådt i kraft i Danmark, inden for de senere år. Du kan starte denne træningsform i samarbejde, med en yogalære. Du kan også anvende muligheden derhjemme. For at få en god start, har du brug for noget yogaudstyr, råd og vejledning. Du kan finde din måde at komme godt fra start lige her https://yogamusik.dk

Med det rigtige udstyr, skaber du en helt anden ro og energi inde i dig selv. Alle har godt af at dyrke sport eller være aktiv på anden vis. Hvis du træner med andre, skaber du også et socialt fællesskab. Uanset dine smerter, dit helbred og dit humør skal du vide du ikke er alene. Der findes flere, lige omkring dig, der er i samme båd som dig.

Alt sport og træning koster penge

Hvis du ikke har råd til at få en god opstart, bør du undersøge dine muligheder her https://www.dine-penge.dk/laan-penge/billige-laan/. På denne måde, kan du få råd til alt dit træningsudstyr, på en nem, hurtig og sikker måde.

Aroma touch og velvære

Hvis du anvender duftolier mens du træner, kan du opnå en bedre effekt. Du kan med duftolier bruge dem direkte på din krop. Du kan også bruge en duftdispenser, som spreder god aroma ud i rummet. Så får du stadig en effekt. Der findes æteriske olier til næsten alt. Hvis du vil vide mere om denne træningsform, bør du kontakte en vejleder der kan hjælpe dig. Du bør lige undersøge lavendel og citrusolierne hvis det er fordi du er stresset eller fordi du bare trænger til ekstra selvforkælelse. Men det lære du mere om i samarbejde med en vejleder.